نحوه تمیز کردن شیر برقی پنوماتیک

نحوه تمیز کردن شیر برقی پنوماتیک

یکی از موضوعاتی که در مورد شیر برقی پنومانیک مطرح است، تمیز کردن این نوع شیر در بازه‌های زمانی مشخصی می‌باشد. در حقیقت افرادی که با شیرهای برقی پنوماتیک سر و کار دارند، باید هر چند وقت یکبار اجزای مختلف این شیر را مورد بررسی قرار دهند و آن‌ها را از هر گونه جرم و آلودگی، پاکسازی کنند. همینطور وقتی قطعات مختلف شیر برقی را باز کنید، باید به عنوان بخشی از فرآیند تمیز کردن شیر برقی پنوماتیک، قطعات معیوب را نیز تعویض کنید. برای آشنایی با نحوه تمیز کردن شیر برقی پنوماتیک، در ادامه ما را همراهی کنید.

نحوه تمیز کردن شیر برقی پنوماتیک

یکی از نکاتی که در مورد شیر برقی پنوماتیک باید به آن توجه شود، این است که اتصالات این شیر باید همیشه عاری از رطوبت باشند. به همین دلیل افراد باید برای جلوگیری از ایجاد خوردگی در این دسته از شیرها، سعی کنند با استفاده از دستمال بدون پرز، آن را خشک کنند.

توصیه می‌کنیم در هنگام تمیز کردن شیر برقی پنوماتیک، تمامی ماشین‌ها در حالت خاموشی و سرد قرار داشته باشند و هیچ ولتاژ و یا جریانی از شیر عبور نکند. درحقیقت پیش از اقدام برای تمیز کردن شیر برقی، بهتر است در مورد ایمنی روش مورد استفاده خود اطمینان به دست آورید.

در صورتی که در هنگام باز کردن شیر برقی پنوماتیک متوجه شدید که مقدار کمی خوردگی در آن وجود دارد، توصیه می‌کنیم به عنوان بخشی از فرآیند تمیز کردن، حتما این خوردگی‌ها را با استفاده از روش و ابزارهای مناسبی حذف کنید. اشاره کوتاهی کردیم که قسمت‌هایی از شیربرقی پنوماتیک که آسیب دیده‌ اند، باید حذف شوند. دلیل این موضوع این است که خوردگی به دیگر قسمت‌های سیستم نیز گسترش پیدا می‌کند. برای سرویس بهتر قطعه بهتر است مشکلات رایج شیر برقی پنوماتیک را بشناسید و از کارکرد آن اطلاع داشته باشید.

جداسازی شیر برقی پنوماتیک و تمیز کردن اجزای مختلف از آن

در فرآیند تمیز کردن شیر برقی پنوماتیک، لازم است قطعات مختلف از آن، مورد بررسی قرار بگیرند. در قدم اول لازم است شیر از هر گونه ولتاژ و همینطور جریان هوای فشرده تخلیه شود. بنابراین اقدامات لازم را در این راستا انجام دهید.

در مرحله بعدی باید مهره، صفحه و سیم پیچ بالایی این شیر را خارج کنید. توجه کنید که چه قطعاتی را از کجا جداسازی می‌کنید تا در نهایت و پس از اتمام تمیز کردن شیر، مجدد آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. بهتر است قطعات را به ترتیبی که جدا می‌کنید در کنار یکدیگر قرار دهید تا در نهایت بتوانید سریع تر نیز آن‌ها را مونتاژ کنید.

اگر مهره جداسازی شده از شیربرقی پنوماتیک کثیف است، از یک دستمال تمیز و بدون پرز برای پاکسازی آن استفاده کنید. مهم است این مهره همیشه تمیز باشد و هیچ گونه آلودگی و یا جرمی بر روی آن وجود نداشته باشد.

پس از تمیز کردن این قسمت، حالا باید آرمیچر را بیرون بیاورید و در صورتی که رسوباتی بر آن وجود دارد، آن را پاکسازی کنید. اینکار را باید با احتیاط انجام دهید تا به قطعات داخلی شیر برقی پنوماتیک آسیبی وارد نشود.

پس از پاک کردن آرمیچر یکبار آن را بررسی کنید که حرکت آزادانه ای داشته باشد و جرم و یا آلودگی مانع حرکت آن نشود. تمامی مهر و موم‌ها و اورینگ‌ها را از نظر آلودگی که ممکن است در طول استفاده معمول رخ دهد، بررسی کنید. با توجه به اینکه تجهیزات را جداسازی کرده اید، فرصتی وجود دارد تا تمامی قطعات داخلی را به خوبی بررسی نمایید.

دیافراگم داخلی را از نظر هر گونه پارگی و یا تغییر شکل بررسی نمایید. این قطعه در شیربرقی بسیار حساس است و هر گونه بی احتیاطی می‌تواند به آن آسیب برساند.

پس از اینکه تمامی قطعات داخلی شیربرقی پنوماتیک را مورد بررسی قرار دادید، حال مجدد آن‌ها را سرهم کنید. در نظر داشته باشید که برای قرار دادن اجزای مختلف شیر برقی در کنار یکدیگر، به نیروی زیادی نیاز ندارید و با مقدار نیروی کم نیز این قطعات در جای خود قرار خواهند گرفت.

در آخر توصیه می‌کنیم که شیر برقی پنوماتیک را در بازه‌های زمانی مشخصی تمیز کنید و تمامی محفظه‌های آن را با استفاده از یک پارچه ملایم پاکسازی کنید تا اطمینان به دست آورید هیچ زباله ای وارد قطعات متحرک این شیر نخواهد شد. امیدواریم مطالعه این محتوا در مورد نحوه تمیز کردن شیر برقی پنوماتیک، برای شما مفید واقع شود و بتوانید از اطلاعات آن استفاده کنید. از همراهی شما تا انتهای مقاله متشکریم.

تماس بگیرید
قطعات استوک دارای یک سال ضمانت تعویض میباشند
This is default text for notification bar